21 April 2011

Κατάνυξη


Η Μαρία κεράτωσε τον Ιωσήφ και έμεινε έγκυος με κάποιον άλλον. Μετά βρήκε την καλύτερη δικαιολογία στην ιστορία της ανθρωπότητας.

Το πρόβλημα με τις θρησκείες είναι πολλαπλό και δεν μπορεί να αναλυθεί εύκολα από κάποιον σαν κι εμένα.  Υπάρχουν όμως ορισμένα σημεία τα οποία θα μπορούσαν να βελτιωθούν. Δείτε το σαν εποικοδομητική κριτική από κάποιον που έχει τόση σχέση με τις θρησκείες όση και οι τσιπούρες με το διάστημα. 

Ας φέρω ένα παράδειγμα. Ο Χριστός, από ότι διαβάζω στο ίντερνετς, πρέπει να ήταν γαμώ τα παιδιά. Είχε φτιάξει κομούνα μέσα στο κράτος του Ισραήλ και έσπαγε τα νεύρα στην εξουσία. Αν ζούσε σήμερα τον φαντάζομαι να συχνάζει στο Νοσόστρο στα Εξάρχεια και να τρώει ξύλο από την ομάδα ΔΙΑΣ τρείς φορές την εβδομάδα. Έκανε παρέα με όλους, σιχαινόταν το κεφάλαιο και τις πολυεθνικές της εποχής και η μόνη του έννοια ήταν να διαδώσει την αλήθεια του στον κόσμο. Κι όταν λέω «αλήθεια», εννοώ την δικιά του υποκειμενική αλήθεια. Which is fine with me. Μέχρι εκεί τα πάμε μια χαρά. 

Στα λίγα χρόνια που έζησε, ο Χριστός φρόντισε να δώσει όλα τα marketing tools σε αυτούς που θα ακολουθούσαν έτσι ώστε να μην μπορεί κανείς να αμφισβητήσει το προϊόν. Παράδειγμα: έδωσε τις δέκα εντολές. Οι εντολές αυτές όμως ήταν τόσο αυστηρές που δεν υπήρχε περίπτωση να μην τις παραβιάσει ο πελάτης εκτός κι αν ήταν χελώνα καρέτα-καρέτα. Η παραβίαση δημιουργούσε ενοχές και οι ενοχές φόβο για να μην πάει ο παραβιαστής στην κόλαση. Ο φόβος με την σειρά του κρατούσε τον πελάτη στο μαντρί. Αυτή η μέθοδος είναι ένα μόνο από τα πράγματα που έχουν προσφέρει οι θρησκείες στον σύγχρονο κόσμο. Την συναντάμε κατά κόρον και στα δελτία ειδήσεων.

Τι γίνεται όμως με αυτούς που παραβίαζαν τις εντολές; Θα ήταν για πάντα καταδικασμένοι να πάνε στην κόλαση; Αν αυτό ίσχυε, τότε η κόλαση θα ήταν τίγκα στον κόσμο και στον παράδεισο θα ήταν μόνο ο Χριστός με την οικογένεια του και μερικές χελώνες. Σε αυτό το πρόβλημα ήρθε να δώσει απάντηση η μετάνοια. Η μετάνοια ήταν ένα εργαλείο των πωλήσεων προκειμένου να μπορεί ο πελάτης να επιστρέψει. Με ένα σχετικά μικρό ποσό έπαιρνε το λεγόμενο συγχωροχάρτι και ούτε γάτα ούτε ζημιά. Το καλό με αυτή την υπόθεση ήταν ότι στην μετάνοια δεν υπήρχε όριο. Θα μπορούσες να μετανοήσεις όσες φορές ήθελες.  Με το αζημίωτο φυσικά.

Να σημειώσω εδώ ότι ο Χριστός δεν έχει καμία ευθύνη για την υλοποίηση των οδηγιών του. Ναι μεν έδωσε το βασικό πλαίσιο, αλλά δεν περίμενε ότι αυτό θα εξελιχθεί σε μία καλοστημένη επιχείρηση. Αν το δούμε αντικειμενικά, δεν έχει καμία σχέση η αναρχική φύση του ιδρυτή με το φασιστοπαπαδαριό που διοικεί την εταιρεία σήμερα. Αυτά προς αποφυγή παρεξηγήσεων. Συνεχίζουμε λοιπόν.

Ο Χριστός είχε φτιάξει και ένα FAQ το οποίο είχε δώσει στο Customer Care προκειμένου να έχουν μία απάντηση για κάθε ερώτηση του πελάτη. Αν κάποιος πελάτης ξαφνικά αποκτούσε IQ μεγαλύτερο του αχινού και αναρωτιόταν «βρε λες να με δουλεύουν;»  υπήρχαν  έτοιμες απαντήσεις για όλα. Όταν όμως τα πράγματα γινόντουσαν πραγματικά δύσκολα, υπήρχε η απόλυτη απάντηση: «άγνωσται αι βουλαί του κυρίου». Ας πάρουμε ως παράδειγμα την παρακάτω συνομιλία:

Π(ιστός): Καλημέρα
C(ustomer service): Γεια σας
Π: Αφού ο θεός είναι παντοδύναμος, γιατί αφήνει να πεθαίνουν παιδιά;
C: Για να δοκιμάζει την πίστη των γονιών τους
Π: Ναι αλλά πεθαίνουν και παιδιά τα οποία δεν έχουν γονείς γιατί έχουν πεθάνει κι αυτοί. Κι επίσης δεν υπάρχει άλλος τρόπος να δοκιμάσει την πίστη; Τι φταίνε τα παιδάκια;
C: Άγνωσται αι βουλαί του κυρίου.

Αλλά υπήρχαν και περιπτώσεις που το ίδιο το project παρουσίαζε προβλήματα. Δηλαδή αν κάποιος έμπαινε στην διαδικασία να ζητήσει αποδείξεις για το οτιδήποτε, έπαιρνε την τρελή απάντηση «πίστευε, και μη ερεύνα».  Πολλά χρόνια μετά κάποιοι άπιστοι εγκάθετοι άλλαξαν την θέση του «,» και το έκαναν «πίστευε και μη, ερεύνα». 

Π1: Μαμά, υπάρχει παράδεισος;
Π2: Φυσικά παιδί μου
Π1: Έχεις οποιαδήποτε ένδειξη γι αυτό;
Π2: Πίστευε και μη ερεύνα. Έλα να φας τώρα.

Ένα άλλο πρόβλημα που προέκυψε αρκετά χρόνια μετά την εποχή του Χριστού ήταν με το fan club. Αν ρίξει μια ματιά κάποιος στα ατομάκια που πάνε στην εκκλησία θα διαπιστώσει ότι κάτι δεν πάει καλά. Δηλαδή γαμώ τα παιδιά ο Χριστός αλλά το fan club του μπάζει από παντού. Είναι σαν το fan club του Χατζηγιάννη αλλά από την ανάποδη. Μάλιστα με τον ανταγωνισμό που υπάρχει στην ελεύθερη αγορά, γιατί να επιλέξει κάποιος τον χριστιανισμό και να μην πάει στον βουδισμό που κάνουνε και yoga κι έχει και ωραίες γκόμενες;

Εδώ έχω μια ριζοσπαστική πρόταση την οποία έχω ξεσηκώσει από τον νεοελληνικό τρόπο ζωής: Face control στο κατάστημα! Να βάλουνε φουσκωτούς να φυλάνε τις εισόδους των εκκλησιών και να μην αφήνουν κάθε χλιμίτζουρα να μπαίνει μέσα.  Γριούλες, παπούδες, ψηφοφόροι του πασοκ και της ΝΔ καθώς επίσης και όποιος δεν φοράει trendy ρούχα και δεν συνοδεύεται από γκόμενα δεν θα πρέπει να μπορεί να βρει θέση ούτε στο μπαρ για αγιασμό στα γρήγορα. 

Επίσης τα μέλη θα πρέπει να δικαιούνται πιστωτική κάρτα τύπου “miles and more” και να έχουν εκπτώσεις στα διάφορα προϊόντα ανάλογα με τους πόντους που έχουν μαζέψει (γάμοι, βαφτίσια, τρισάγια). 

Πάρτε το παράδειγμα της Apple. Πουλάει πιο πολύ και από την Coca Cola χωρίς να έχεις κανέναν απολύτως λόγο να αγοράσεις τα προϊόντα της, αν τα συγκρίνεις με τον ανταγωνισμό. Γιατί; Γιατί το marketing της Apple είναι μερικές χιλιάδες χρόνια μπροστά. 

Η Apple δεν σου πουλάει κινητό τηλέφωνο, σου πουλάει το δαγκωμένο μήλο που έχει από πίσω. Σας θυμίζει τίποτα το δαγκωμένο μήλο;;; Γιατί να μην κάνει claim το copyright η εκκλησία και να πάει την Apple στα δικαστήρια; Το δαγκωμένο μήλο παραπέμπει απευθείας στην ιστοριούλα με τον Αδάμ, την Εύα και το φίδι και ακόμα κι ένας πρωτοετής δικηγόρος μπορεί να αποδείξει ότι η Apple δεν είχε ιδρυθεί όταν ο Αδάμ έφαγε το μήλο. Easy.

Δεν θέλω να σας κουράσω άλλο μέρες που είναι. Το κεντρικό μήνυμα το πήρατε. Ελπίζω να το πάρει και ο Πατριάρχης (CEO της χριστιανοσύνης) και να τρέξει λίγο τους από κάτω του γιατί έτσι όπως πάει το μαγαζί θα κλείσει. 

Happy resurrection.

2 comments:

Anonymous said...

Τις δεκα εντολες δε τις εδωσε ο χριστος. Στελλα

Anonymous said...

Και καλη ανασταση! Χα! Η Στελλα παλι :)